2 juni 2007

De kracht van overnames - Last FM







Sinds ruim een week ben ik intens lyrisch over LastFM. Last FM noemt zichzelf 'the social music revolution' en los van dat Pandora ook al iets soortgelijks deed, ben ik het daar zwaar mee eens. Last FM speelt plaatjes op jouw verzoek of eigenlijk op jouw semi-latente behoefte. Je geeft in 'doe mij maar BB King' en Last FM draait BB King en BB King achtigen. Je geeft aan wat je hot vindt en wat not en Last FM bedient je op je wenken. En: het is Sennheiser-proof!

Check hier mijn charts, mijn stations en andere mooie dingen.

Sinds donderdag ligt Last FM echter plat. "Connecting problems due to server capacity." Wat is het geval? Afgelopen woensdag 30 mei maakt CBS bekend dat ze Last FM hebben gekocht voor een bedrag van 280 miljoen dollar (zie hier). Persbericht de deur uit. Hele wereld denkt: "zou dat iets Youtube-achtigs voor mij zijn?" Klikt aan. Aantal gebruikers schiet van 15 miljoen naar 150 miljoen. Servers plat. Ik zeg: wij houden wel van een goede overname...

Kortom: als je extra media-aandacht voor je bedrijfje wilt, zorg er dan voor de je voor een onmetelijk hoog bedrag wordt overgenomen door een Amerikaans media concern. Goeje handel.

Maar ik hoop in vredesnaam dat CBS Last FM binnenkort weer van de hand doet, zodat iedereen mijn station weer met rust laat. Al ben ik ook akkoord met wat extra bandbreedte. Hoe dan ook: check it out! En alvast veel plezier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten